tiistai 29. marraskuuta 2016

Mediatiimin kouluvierailu Tallinnassa

Olimme mediatiimin kanssa kouluvierailemassa Tallinnassa olevassa koulussa Järveotsassa.
Tapasimme koulussamme 6.00 ja lähdimme siitä taksilla satamalle. Laivamme lähti 7.30. Söimme aamupalan laivassa ja sen jälkeen menimme taxfreehen. Laivamme saapui 9.30. Siellä mei odotti taksi. Menimme taksilla koululle ja kun olimme koululla niin 4-5lk:laiset esittivät meille tanssin ja ottivat meidätkin siihen mukaan. Kerroimme koulustamme ja näytimme videon. Videomme liittyi koulumme ilmiöihin ja opiskelu tapoihin. Myös naapurikoulu ja Järveotsan koulu esittäytyivät meille. Sen jälkeen menimme katsomaan kierrätysoppituntia. Oppitunnin jälkeen menimme syömään. Sieltä sai ostaa välipalaa. Ruokala oli paljon pienempi kuin meidän vaikka siellä on 200 oppilasta enemmän kun meillä. Järveotsan koulussa on ala-,yläaste ja lukio. Sen jälkeen kiertelimme koulussa ja katselimme opetuksia. Siellä oli erityisen matalat katot ja paljon luokkia. Jokaiselle aineelle oli oma luokka. Koulutilassa oli uima-allas ja kuntosali. Järveotsalaisilla oli kerran viikossa uinnit. Järveotsan koululaisilla oli aina sisävälkät. He jättäävät pohjakerrokseen ulkovaatteensa, kun tulevat kouluun aamulla, joten he eivät pääse ulkoilemaan välitunneilla. Lähdimme koululta 15.00. Taksi odotti meitä pihalla. Paluumatka sujui erityisen hyvin. Laivamme lähti Tallinnan satamasta 16.30. Söimme paluumatkalla laivalla. Ruoka oli todella hyvää. Ostimme tuliaisia Taxfreestä. Saavuimme Helsinkiin 19.15. Matkan jälkeen olimme väsyneitä, mutta retki oli todella kivaa!

Tekijät:
Milla 5C
Vilma 5A

Odottelimme laivaannousua Helsingissä varhain aamulla klo. 6.30
Vihdoin saavuimme Järveotsan koululle.
Mediatiimin esittäytyminen Järveotsan koululaisille.

Pääsimme tanssimaan kansantanssia!
Teimme TALLSINKI-tehtävä seiskaluokkalaisten kanssa.

Paluumatkalla nautimme hyvästä ruoasta laivan buffetissa ja keskustelimme mm. retkestä.